Kymmenen faktaa minusta

Täällä blogissa häärää 29-vuotias kahden pienen tytön äiti, avovaimo, koiran, kissan sekä vuonna 1956 rakennetun keltaisen tuvan emäntä. Koulutukseltani olen varhaiskasvatuksen opettaja ja tällä hetkellä vielä hetken aikaa hoitovapaalla kotona. Tämä blogi syntyi vuosia kestäneen harkinta-ajan jälkeen, pyrkimyksenä luoda alusta omille ajatuksille sekä inspiraatioksi niin itselle kuin muille.

Seuraavassa kymmenen faktaa minusta:

1. Olen luonteeltani rauhallinen ja harkitseva, mutta innostun helposti. En kuitenkaan ryntää suinpäin innostuksen huumassa eteenpäin vaan innostuneenakin jään harkitsemaan asian mahdollisia ja mahdottomiakin puolia ja vasta sitten päätän ryhdynkö toimeen.



2. Olen herkkä. Kaikissa erityisherkkyyttä mittaavissa testeissä saan korkeat pisteet. Havaitsen helposti muiden tunnetilat sekä yleisen ilmapiirin ja eläydyn täysillä muiden tilanteisiin.


3. Olen introvertti ja tarvitsen paljon hiljaista, rauhallista aikaa palautuakseni (tämä on melkoinen haaste kahden pienen lapsen äidille).


4. Olen todellinen kotihiiri! Oma koti on maailman paras paikka. Minulla on aina monta projektia kesken ja rakastan kaikenlaista kotiin liittyvää puuhailua. En milloinkaan tylsisty kotona.


5. Pidän järjestelystä ja siivoamisesta. Rakastan puhtaita lakanoita, järjesteltyjä kaappeja ja vastapestyä lattiaa. Olen aika huono sietämään sotkua. Tosin viime vuosina siihen on ollut pakko totutella!


6. Nautin puutarhanhoidosta. Olen aloittelija, mutta intoa on valtavasti. Tänä keväänä laajensin kasvimaata ja mieheni teki minulle ensimmäiset kasvilavani. Tarkoituksena on vuosi vuodelta kasvattaa hyötypuutarhaa sekä istutusalueita ja monenmoista muuta.



7. Juon paljon kahvia, yleensä muumimukista tai kuksasta. Veikkaan, että kahvimuki tulee vilahtamaan yhdessä jos toisessa kuvassa.


8. Olen maalaistyttö. Rakastan asua keskellä peltoja ja metsiä. Omaa kotia valitessa yksi tärkeä kriteeri oli, että kotipihalta täytyy näkyä paljon taivasta. Ja täällä sitä tosiaan näkyy! Nautin omasta pihasta, omasta rauhasta, siitä että oman kodin ympäristössä asuu monenlaisia eläimiä ja metsään pääsee kävellen. Sijaintimme joen varrella tuo myös vesiympäristön ulottuvillemme. Olen asunut moneen otteeseen kaupungissa, mutta enää en voisi kuvitellakaan muuttavani pois maaseudulta.


9. Kirjat ja lukeminen ovat aina olleet minulle tärkeitä ja yritän kovasti siirtää lukuintoa eteenpäin myös omille tytöilleni. Toistaiseksi näyttää hyvältä sen suhteen. Blogissa tämä harrastus tulee varmasti olemaan esillä. 


10. Loppukesästä arkemme muuttuu, kun minä palaan hoitovapaalta töihin. Tämä aiheuttaa minussa suurta haikeutta, mutta tuo varmasti mukanaan myös paljon kaikkea uutta ja mielenkiintoista.


Jos jaksoit lukea tänne asti, jätä itsestäsi pieni esittely kommentteihin. Lämpimästi tervetuloa lukemaan pientä, kotikutoista blogiani! Tein blogille myös instagram-tilin @hehtaariunelmia, ota ihmeessä seurantaan.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Juhannustunnelmia

Juhannusviikon kuulumisia